joi, 16 aprilie 2015

Benedict al XVI-lea la 88 de ani

În cursul dimineţii, în cadrul sf. Liturghii, Papa Francisc a amintit că astăzi Benedict al XVI-lea împlineşte 88 de ani de viaţă. I-a invitat deci pe toți participanții să se unească cu el în rugăciune pentru cel care a condus Biserica timp de aproape 8 ani (2005-2013) .
Numeroase sunt mesajele de felicitare care au ajuns la reședința Mater Ecclesiae, acolo unde Papa emerit trăiește în rugăciune. Este semnul evident că dragostea pentru Joseph Ratzinger nu se stinge, în ciuda faptului că el trăiește "ascuns".
Tot în aceste zile, papa emerit a primit vizita fratelui său mai mare, Mons. Georg Ratzinger, venit special de la Regensburg la Roma, pentru această ocazie.

"Viaţa cuiva poate fi de folos pentru a vesti milostivirea Domnului. Veniţi, ascultaţi, voi toţi cei care vă temeţi de Dumnezeu, şi vă voi povesti ce a făcut el pentru mine (Ps 65,16). Am considerat întotdeauna un mare dar de la Dumnezeu faptul că mi-au fost date naşterea şi renaşterea, amândouă în aceeaşi zi, sub semnul Paştelui. Îi mulţumesc lui Dumnezeu că am putut să cunosc ce înseamnă familie, paternitate, bunătate maternă, bunătate frăţească.
Îndurările Domnului ne însoţesc zi de zi. Ajunge doar să avem inima deschisă pentru a le putea percepe. În ciuda poverii crescânde a responsabilităţii, Domnul a adus noi ajutoare în viaţa mea. Mă bucur să văd cât de mare este ceata celor care mă susţin cu rugăciunea lor; care cu credinţa şi iubirea lor mă ajută să-mi împlinesc slujirea; care sunt indulgenţi cu neputinţa mea..." (16.04.2007, Omilie)

"Mă aflu în faţa ultimei părți din drumul vieţii mele şi nu ştiu ce mă aşteaptă. Ştiu, însă, că lumina lui Dumnezeu este aici, că el a înviat, că lumina sa este mai tare decât orice întuneric, că bunătatea lui Dumnezeu este mai tare decât orice rău din această lume. Şi acestea mă ajută să merg înainte cu încredere" (16.04.2012, Omilie