duminică, 12 aprilie 2015

Preotul și Divina Milostivire

"Locul prin excelenţă în care preotul celebrează Sacramentul Spovezii este confesionalul. Aici i se oferă posibilitatea penitentului să întâlnească Divina Milostivire, să găsească mângâiere şi sfat, aici se simte iubit şi înţeles de Dumnezeu".
Aşa se adresa preoţilor confesori Papa Benedict al XVI-lea în Anul Preoţiei, invitându-i să se apropie de Sacramentul Spovezii atât ca şi confesori, cât şi ca penitenţi. 
Congregaţia pentru Cler din Vatican a publicat apoi un document care aminteşte din nou legătura strânsă dintre misiunea preotului şi Divina Milostivire. "Preotul este ministru, adică slujitor şi totodată administrator prudent al Divinei Milostiviri. Lui îi este încredinţată responsabilitatea gravă de a ierta sau nu păcatele (cf. In 20,23); datorită lui, credincioşii pot trăi, în prezentul Bisericii, prin puterea Duhului, care este Dumnezeu şi care dă viaţă, experienţa plină de bucurie a fiului risipitor, cel care, întorcându-se în casa tatălui său ca sclav, este primit şi repus în drepturile sale de fiu" (Congregaţia pentru Cler, Preotul, slujitor al Divinei Milostiviri, 2011).
În viziunile sale, sr. Faustina Kowalska a fost îndemnată de Isus să le vorbească preoţilor despre nemărginita sa milostivire. Privind razele care ieşeau din Inima Preasfântă a lui Isus, sr. Faustina a înţeles că Mântuitorul doreşte să reverse această milostivire asupra tuturor sufletelor. Înainte de a se spovedi, Faustina a auzit în inima ei aceste cuvinte: "Fiica mea, spune-i totul (preotului) şi descoperă-ţi inima în faţa lui, aşa cum faci înaintea mea. Să nu-ţi fie teamă de nimic. Pentru liniştea ta, aşez acest preot între mine şi sufletul tău, iar cuvintele cu care îţi va răspunde sunt ale mele. Descoperă-i lucrurile cele mai secrete ale sufletului tău. Eu îi voi da lumină ca să cunoască sufletul tău".
O descriere minunată a misiunii preoţeşti care se manifestă în Sacramentul Spovezii, venită chiar din partea Mântuitorului.
"Doresc ca în prima duminică după Paşte să fie celebrată Sărbătoarea Milostivirii. Cere-i slujitorului meu fidel ca în acea zi să vorbească lumii întregi despre această mare Milostivire a mea... Omenirea nu-şi va găsi pacea, până când nu se va încredinţa Milostivirii mele".

O, Sânge şi Apă care ai ţâşnit din Preasfânta Inimă a lui Isus, ca izvor de îndurare pentru noi, mă încred în Tine!